Добрите практики – част I

3.8K
ВДЪХНОВЕНО

от природата

Полезните практики #безрецепта 2018г.


Истината е, че преди около 10 години не се вълнувах твърде много колко точно найлонови торби ще използвам и захвърля за деня, колко точно и какъв грим нанасям на лицето си, каква козметика използвам и дали менюто ми не е изцяло от консервирани храни. С промяната в начина ми на хранене преосмислих и придобрих доста полезни според мен практики. Не всички са свързани с храната, но пък всички са свързани с качеството на живот като цяло. Споделям с вас защото е възможно някои да ви се сторят полезни и да ги вмъкнете успешно във вашето ежедневие. Воденето на по-осъзнат живот не се изчерпва непременно само с храненето. То е само една брънка, част от пъзела за по-добър живот. Също толкова полезно ще ми бъде да споделите вашите ритуали.

Храната

  • Ферментиралите храни. Към днешна дата присъстват в менюто ми ежедневно под една или друга форма. Въпреки, че съм пробвала почти всичко в домашна обстановка два вида ферментация държат първото място вкъщи. Това са обикновеното ферментирало зеле и квас от червено цвекло. От тях имам често – консумирам вечер час преди храна – полезните бактерии биват разрушавани от стомашната киселина и фактически много малка част от пробиотиците достигат тънките черва. Затова пробиотици или ферментирали храни – на гладно и самостоястоятелно за максимални ползи.
  • Ябълков оцет – на него отделям специален ред, защото го пия ежедневно. Есента ферментираме домашен такъв, а и винаги имам натурален жив оцет вкъщи, закупен от пазар или магазин за натурални продукти.
  • Костни бульони – вкъщи всички пият бульон. Приготвям телешки, когато се снабдя с хубави кости и доста често рибен, защото съм сигурна в произхода на дивата речна риба, с която се снабдявам. Рибният бульон е с колаген, който е най-близък до човешкия, следователно се усвоява и по-добре.
  • Диатомична пръст – вкъщи всички пият. Сутрин на гладно. Не мога да посоча някакъв видим резултат при мен, но при синът ми има осезателно подобрение при крехкостта на ноктите и алергичния обрив на клепачите, както и в цялостно състояние на кожата. В този аспект съм много доволна и вярвам, че работи.
  • Шипкова вода – това е просто елексир. Евтин, лесен, сезонен и локален начин за ежедневно набавяне на натурален витамин С.
  • Солидно количество зеленчуци – храненето с намален прием на въглехидрати и висок процент мазнини ме научи да ям много зеленчуци – сурови, готвени, ферментирали, всякакви. Имам късмет, че ги обичам и ги включвам ежедневно в менюто си във всякакви рецепти и салати.
  • Почти 100% премахване на консервирани храни и колбаси. Нещо на което американската кето религията се крепи. Дори беконът, „светая светих“ в кето-тото премахнах от менюто си. Напоследък консумирам само сланина с кожа – обработвана само със сол и без никакви добавки и консерванти.
  • Яйца от щастливи кокошки – не е лесно откриването им и снабдяването с тях, но си заслужава. Ще вмъкна само, че количеството вит. D в яйцата от свободни кокошки е три пъти повече отколкото тези от конвенционално отглеждани кокошки.
  • Млечни продукти – силно ограничени в моето меню, но любими. Не повече от два-три пъти в седмицата консумирам нещо с млечни (в това число обаче не включвам маслото). Позволявам си различни видове зрели сирена или нехомогенизирано прясно (понякога сурово) козе мляко и сметана от краве мляко (Към днешна дата 2020г млечните не присъстват в менюто).
  • Риби – старая се поне 3 пъти в седмицата да заменям месото с риба. На пръв поглед изглежда, че хранененто с висок процент мазнини е предимно ядене на месо, но това е изключително далеч от истината.
  • Масла в салатата – освен задължителното маслиново масло разнообразявам понякога в салатите още с ленено, сусамово, конопено и/или авокадово масло, не пестя маслини и авокадо.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Затваряне
Your custom text © Copyright 2020. All rights reserved.
Затваряне
error: Внимание: Защитено съдържание!