Това е проста и лесна рецепта за печена бамя. Подправена с чесън и сол тя е чудесна гарнитура за всяко ястие.

Бамята е един от тези зеленчуци, които или обичате, или мразите.
Може би сте я опитвали неподходящо приготвена и лигавата и текстура ви е отблъснала?
Пробвайте печена хрупкава баня и ще я заобичате.
Нискокалорична и нисковъглехидратна, тази бамя, изпечена във фурната е перфектната гарнитура.

Скочи в рецептата

Често задаван въпрос – Лигава ли е бамята?

Лигавата текстура е това е, което кара много хора да се откажат от този така полезен зеленчук.
Правилно приготвена обаче бамята не става лигава а напротив – разрязана и и без добавена течност бамята се изсушава и става дори хрупкава.
Можете да нарежете бамята на колелца или да я разполовите, но може да използвате цяла бамя в тази рецепта. 
Ако решите да печете цяла бамя, тя ще има малко повече лигава текстура вътре и ще бъде по-малко хрупкава, отколкото нарязана бамя. 
Имайте предвид това, когато търсите хрупкава текстура.

Избор и съхранение на бамя

Когато избирате бамя, търсете дребна и крехка, без недостатъци. 
Избягвайте шушулките, които имат сухи и почернели краища. Това е показател, че бамята не е прясна. 

Също така, обърнете внимание на размера. 
Не купувайте едра бамя, тъй като тя ще има груба кожа и семената и ще са по-твърди.

Бамята е доста нетрайна, затова се опитайте да я приготвите в рамките на ден-два. 
Междувременно съхранявайте в хладилника в хартиена торбичка.

Ползи и хранителна стойност

Бамята е чудесен зеленчук без сколбяла. Това я прави много подходяща при нисковъглехидратно хранене.
Въглехидратите на 100 грама бамя са едва 7 г, а фибрите цели 3,2 г.
Бамята е богата на витамин С, В6, В5, витамин Е, витамин А, бета каротин…, фолиева киселина (ако сте бременна, яжте бамя!), витамин К, още манган, фосфор, желязо, калций, калий и не на последно място магнезий. Бамята също е чудесен зеленчук за набавяне на фибри.

5 от 1 глас

Печена бамя

Това е проста и лесна рецепта за печена бамя. Подправена с чесън и сол тази бамя е чудесна гарнитура за всяко ястие.
Порции 2 гарнитура
Време за подготовка 5 мин
Време за готвене 20 мин
Общо Време 25 мин

Оборудване

  • Хартия за печене
  • Стандартно за всяка кухня

Продукти 

  • 300 г бамя
  • 5 бр. скилидки чесън
  • 20 мл зехтин
  • морска сол на вкус

по желание

  • кайенски пипер
  • черен пипер

Инструкции

  • Измийте бамята и подсушете много добре. Ако е съвсем крехка и нежна, няма нужда да я почиствате от опашките.
  • Разполовете бамята надлъжно или разрежете на колелца. И двата варианта работят отлично за рецептата.
  • Смачкайте на фина паста скилидките чесън и прехвърлете в малка купа. Добавете солта и зехтина. Разбъркайте добре.
  • Овкусете бамята с чесновия зехтин добре от всички страни като си помагате с ръце. Положете бамята върху партия за печене без да се застъпва.
  • Изпечете за до 20 минути във фурна на 200°. Бамята ще получи златист цвят и хрупкави храища.
Автор: No sugar
Цена: 2 лв.
Тип ястие: гарнитура, предястие
Хранителен режим: веган, нисковъглехидратен, палео
Ключова дума: бамя, зеленчуци
Ако това, което правя те вълнува харесай, сподели и запази от бутоните по-долу.
Последвай ме в Instagram и Facebook за още идеи и вдъхновение.
No sugar

Вашият коментар

Затваряне
Your custom text © Copyright 2020. All rights reserved.
Затваряне
error: Внимание: Защитено съдържание!