СОЛЕН

вариант

Когато мислите за тиква, мислите ли само за печена тиква в сладък вариант?

Ако е така, пропускате! Тиквата е прекрасна солена гарнитура.
Може би си мислите, че тиквите са вкусни само печени с мед, орехи и канела, но всъщност можете да експериментирате, за да приготвите някои невероятни солени ястия като печена тиква в солен вариант.
Печена тиква в пикантен солен вариант е фантастична нисковъглехидратна гарнитура. 
Със своята пикантна билкова текстура тя ще се съчетае отлично с печени меса и птици. А най-хубавото е, че винаги може да прибавите различни билки за още по-богат и винаги различен вкус.

С кои ястия се съчетава печена тиква?
Всичко си подхожда с тази гарнитура. Тя е точно толкова гъвкава, колкото картофите. Съчетайте я с всяка храна, на която бихте добавили печени зеленчуци като гарнитура – яйца, меса, дивеч, птици.

Комбинация с други зеленчуци
Печена тиква може да ползвате през различните сезони в различни комбинации с винаги отличен резултат. Печете заедно
с праз, червен лук, бял лук и лук шалот, скилидки чесън с обелките, карфиол, морков, брюкселско зеле, брюква, глава целина, пащърнак, люти чушки, гулия или алабаш. Прегледайте подробната рецепта за печени зеленчуци и разберете как да ги сготвите по неустоим начин.

Улеснение
Сервирайте с основно ястие, което може да се готви в същата фурна. Пригответе по-голямо колечество и съхранявайте в хладилник. Това ще улесни заетите делнични вечери.

Скочи в рецептата
Ще ви трябват само няколко прости съставки, за да направите тази рецепта! 

Точните измервания са включени в картата с рецепти по-долу. 
Ето преглед на това, от което се нуждаете:

Каква тиква?
Тиква цигулка, тиква мускат, бяла тиква, или пък сорт Хокайдо… Която и да изберете с тази рецепта за печене в солен вариант ще получите великолепен резултат. По-сладките видове тикви чудесно съчетават вкусовете си с пикантното и солено овкусяване. По-неутралните пък възприемат изцяло билките и ароматите. Във всеки случай ще постигнете успех.

Мазнина
Моят избор е кокосово масло. Но ако ви се струва твърде екзотична комбинацията между сладка тиква с кокосово масло в солен вариант, може да заложите на класиката – зехтин.
Друг чудесен избор е да използвате масло с по-висока точка на димене, каквото е маслото от авокадо.
Печена тиква в солен вариант може да се сготви отлично и със животински мазнини – патешка мазнина или гхи. Отново с отличен резултат.

Подправки
Кристалчета келтска сол, кимион, лют пипер и свежи билки като розмарин се съчетават чудесно с печената тиква. Използвайте любима комбинация.
Опитайте Солена печена тиква с Домашна вегета и патешка мас. Това е една разкошна комбинация, в която всички вкусове са в хармония.

Тиква и нисковъглехидратно хранене


В тиквата има въглехидрати, но гликемичният товар е нисък заради фибрите, които тя също съдържа. 
В 100 грама тиква се съдържа само 6,5 г въглехидрати и 0.5 грама фибри. Това прави тиквата добре дошла в диета с ниско съдържание на въглехидрати. Тиквата може да се вмести дори и в кетогенна диета – просто трябва да следите размера на порцията.
Тиквата зарежда и с ценни за тялото вещества. Едно от най-впечатляващите предимства на тиквата е високата концентрация на бета каротин. Ярко оранжевият цвят е индикация за неговата наличност.
Бета каротинът е антиоксидант, който е необходим за здравето на сърцето, зрението, здравите зъби и красивата кожа. Тиквата доставя и витамин К, мед, витамин С, желязо, както и магнезий, а в същото време е и нискокалорична.
Всички тези хранителни предимства правят печена тиква в солен вариант, отличен избор за всеки който е на диета с ниско съдържание на въглехидрати. 

Печена тиква

Порции 4 като гарнитура
Време за подготовка 10 мин
печене 40 мин
Общо Време 50 мин

Оборудване

  • Eлектронна кухненска везна
  • Хартия за печене
  • Фурна
  • Стандартно за всяка кухня

Продукти

  • 600 г тиква
  • 40 г кокосово масло (зехтин, олио от авокадо, гхи, патешка мас)
  • 1 клонка розмарин пресен
  • сол на вкус
  • кимион на прах
  • пушен червен пипер
  • кайенски пипер
  • сух чесън

Инструкции

  • Почистете, обелете и отстранете сърцевината и семките на тиквата. Нарежете я на парчета по-големи от размера на картофи за пържене. Имайте предвид, че колкото по-големи са парчетата, толкова по-дълго ще бъде времето за печене.
  • Омаслете парчетата тиква заедно с клонката розмарин от всички страни с избраното масло. Помагайте си с ръце.
  • Смесете всички сухи подправки заедно. Поръсете и оваляйте парчетата омазнена тиква с тях от всички страни.
  • Печете на 180° за около 40 минути, върху хартия за печене, докато тиквата придобие златен загар.

Бележки

Може да откриете и ползвате стойностите на рецептата свободно в Myfitnesspal като изпишете  No sugar – Печена тиква солен вариант  или кликнете на линка.
За порция (от общо 4)
Калории 112
Въглехидрати 7г / Фибри 1г / Захар  3г
Мазнини  10г
Протеин  1г
Автор: No sugar
Цена: 2-3 лв. за цялото количество
Тип ястие: гарнитура, предястие
Вид Кухня: нисковъглехидратна, веган
Ключова дума: тиква
Ако това, което правя те вълнува харесай, сподели и запази от бутоните по-долу.
Последвай ме в Instagram и Facebook за още идеи и вдъхновение.
No sugar

Вашият коментар

Затваряне
Your custom text © Copyright 2020. All rights reserved.
Затваряне
error: Внимание: Защитено съдържание!